puh ! puh..ASTAGA banyaknya habuk...siap ada sarang lebah lg ahahaahah..ASSLAMULAIKUM..lamanya aku x mengupdated ni blog aku.sangat bidak sudah rupa blog aku yang dulunya molek dengan celoteh was kan..xpala nnt pas ni aku akan usahakan untuk mengupdated setiap masa promise !!!! bukan apa aku sibuk.bisnes sibuk kerja balik pon tengah malam manala ada masa moh berblog2 lagi.hidup aq cukucp bahgia sudah x payah cerita pon org xpayah tau yang penting aku yang rasa hehe...adus jeles juga aku tengok kawan2 aku yang berblog tiap hari ada cerita.besala alam aku berubah sudah ke zaman kerja kena kerja keras tuk berjaya..bila lagi kan..aiceh banyak sgt cerita best yang terbest dan paling best oo..wa ada p bercuti baru2 neh heheheee...nnatikan celoteh wa pasal cuti r heheeee daaaaa......
RAYA 2010 PALING MANTAP!
5 org jln aikzz 4 jx dlm gmbr 1 kamera man hehe

nah ni dia kamera man
beraya uma member husband
uma aleng (my ex classmate)

nah ni dia kamera man
beraya uma member husband
uma aleng (my ex classmate)hari raya paling best tahun ni BERAYA SAMPAI LABUAN WOOO!! best gila..paling best tahun ni adalah tahun pertama aku beraya dengan suami..almaklumlah kawen baru masuk 8 bulan dapat raya sama punya best nak ke hulur ke hilir dengan suami xda orang nak marah xda orang nak kata apa . sebelum ni beraya kena ada had jam 5 petang mesti ada kat uma.beza dengan tahun ni beraya sampai jam 4 pagi wuuuuhhhh..siok gila kena-kena lagi beraya dengan member 1 kepala ...meriah gyla!!! cerita paling best kami beraya sampai labun plan ntah apa tapi oklah selamat pergi dan balik walaupon time tuh mmg byk gyla halangan tp KAMI KUAT APA!! haahaaa...
SEHARI MENJELANG RAYA
semalam last berbuka dengan family.kami berbuka di luar. best jugalah 1 keluarga keluar with my dad,mom sis bro yang bru datang dari KL and my cousin n ipar skali.yang x bestnya tu bila kmi berbuka lmbt sampai order punyalah sandi nasib baiklah perut x lapar sangat.heheheh...
after buka posa kmi sempat round2 pekan,tapi malangnya hampir 1 sabah black out..apa masalah pon x tau..nasiblah sekejap jak kalo lama x sempat tengok pengumuman raya malam semalam.nasib baik sempat hidup karen tu dalam masa 30 minit syukurlah.then sempat juga tengok pengumuman raya..ESOK! waw macam x caya jak no da sebulan posa then raya bestnya!!!!!
X SABAR NAK RAYA
........DA....
raya + bisness
huh! syukur alhamdulilah ramadhan 26 aku sambung semula puasa setelah cuti beberapa hari.hehe tetzzzzzzz!!...ramadhan kali ni mcm ramadan tahun lalu juga best apa yang membezakan kali ini aku dah bersuami dah berkeluarga.hehe tapi baby belum ada..nah apa kaitan kunun sama tajuk di atas..hahaha..bosan tula kunun.. x aman aq mo tulis blog sana sini kacau ahaha besalah aq online di opis...ahahahah....curi tulang..posa2 ne best santai2...ok tutup cita melalut ni.
sempena raya ni,aq ada wat bisnes cntek lens..alhamdulilah ok juga...semuanya berjalan lancar.syukur alhamdulilah. pendapatan x lah banyak mana cukup tuk belanja harian hehe..
sementara aku stop jual tudung dulu.sabar ya FANS shawls pas raya i bisnes blk shawls hehehe pluss now nak cari suplier yg murah2 senang jg jual murah2 sikit hehehe....
ramadhan al mubarak
SEDAR x sedar puasa sudah ni 2010 dah masuk bulan 8..perkahwinan aku pon masuk 6 bulan sdh.nila tahun pertama aku berpuasa tanpa ibu bapa bukan mak bapak dah xda tapi sebab aku dah berumah tangga.SKNG NI DAH MASUK 6 HARI PUASA ALHAMDULILAH LOM PONTENG LAGI.apapon aku ucapkan selamat menyambut berpuasa bg suma umat islam.semoga posa tahun ini lebih bermakna dari tahun2 sebelumnya aMIN.
skng aq buka blog selama beberapa bulan blog ni sunyi sepi tnpa kabar beita dr aq.ni pon sbb aku skt hati sgt huhuh..bkn apa aq skt hati dgn some1 yg suka tuduh2 benda yg kita x wat benci.and langsung x bg org peluabg nak ckp 1 benda pon.ingat suma imeginasi dia suma btl.menyakitkan hati.aku rasa macam nak batal jak puasa sbb da x tahan dgn skt hati apa patut aku wat???ntalah baik aq diam .lagipon apa yg d tudu x betul tp aq skt hati huhuhuhhh harap2 puasa sampailah sampai ptg ni.
esok kengkawan plan nak berbuka ramai2 nta dpt oin ke x aq x pasti tp hope dapat join rindu pla dgn gelagat kwn2.semenjak kawen ni da x pna join kawan2 dah,semua sibuk dgn kerja aq sibuk kwn2 sibuk laki aku lg lah sibuk nak urus lesen harap2 cpt keluarlah senang nak pindah bia da ada kemudahan..apapon aq x sabar dah nak pindah ..hidup sendiri rumah sendiri erk mesti SYURGA CINTA
cerita baru
asslamualaikum ...lama jg aku x menjenguk c blogie ni...bukan apa sekarang aku busy dengan bisnes . waw!! aq bisnes hahahahaaha...x percaya ke..hahahhhhaa!!! hakikatbya yup i have a bisnes tau bisnes jual tudung buka sini http://wabenzcolourfullshawls.blogspot.com/lalalalalala..best......harap2 bisnes lancar amin tanpa apa2 halangn kan kan doakan kesuscessanku ya kawan2....apa pon low ada cerita baru aku kan sentiasa bagi kabar berita...wait..:) heehhee....
hah 3 bulan i married !!!!!!!!now aku hidup bahagiaaaaaaa..apa jua yang aku buat semua suami sokong and always here beside me..thanz dear!!love my MR ABENZ..^_^...pasal anak??nak tau ???hihhi..so far lom ada rezeki so tungu jak la ..hehehehehehe...doakan k....
last story , baru2 ni mothersday...happy sangat2 walaupon x tingal dgn mak lagi plan suma menjadi plan sms abg yang ada d kL nak celebrate mothersday then abg pon bg duit hehehe hebat aku membodek hehehhee...ops!! jgn pikir di rumah mentua i pon ada sambut u.............. hehehhe kami makan FIZZA!!! hehehehe apa pon happy mothersday ALL MOTHERS IN WORLD
soal hati
hari ini aku masuk dan menulis sesuatu dalam blog aku yang skng anda tengah baca saat aku menulis xda satu apa yang ada dalam pikiran hanya spontan menunggu jari jemari aku menulis mendengar isi hati ku berbisik.yah! aku memang jarang sekali nak updated blog sebab aku bukanlah penulis yang baik.aku juga bukanlah nak orang lain baca and komen cukuplah isi hati terluah so x terasa beban.aku bukanlah rang yang suka menulis d dalam blog hanya sekadar menyindir or menyakitkan hati orang.aku juga bukanya orang yang nak bgtau 1 dunia aku ne hebat oh no no..aku hanya orang biasa aku x suk anak menulis tuk ornang tu baca or tersa sorry i dont care apa pon nak sengaja nak wat 1 benda tuk wat orang tu sedar apa benda aku x suka dan sedikitpon hati aku tidak bergoyah mahu berubah or wapa2lah sebab tu aku lebih suka diamkan diri daripada menulis sekadar tuk menyindir or menykitkan hati orang lain sebab orang lain xda kena dalam hidup aq apa aku merek ne ....wassalam...
pencuri pecah masuk uma dapat RM10
around 3 a.m aku macam biasa aku kan rasa nak buang air then aku kan kejutkan husband minta dia temankan.selagi dia x bagun selagi tu la aku kan tunggu (sebab aku tkt masuk bilik air lebih2 around 3 or 2 am..huhuh..) keluar jak bilik tiba2 kakiku terhenti mengejut tergamam tengok tingkap sebaris terbuka luas.time tu aku memang da sedar abis then husband msasih MAMAI(lom bagun sepenuhnya) berbisik d hati memang pencuri.mulanya my husband just say "ala abah tu tengah betukan paip d belakang rumah." tapi bila pikir logik buat apa abah nak susah2 masuk dari tingkap.time tu seluruh badanku sejuk mengeletar jak yalah orang cam aku terlebih lemah semagat kali.usband "cubuk" naik tingkap yang terbuka segala kuali ada di luar rumah dan semua beg tangan mak mentua,bapa mentua and adik ipar aku berselerak terbongkar di luar rumah memang sah PENCURI PECAH MASUK!!dengan paniknya aku diarahkan tuk kejutkan mak mentua and suma isi rumah kot2 aada yang hilang ternya 2 buah leptop yang ada dalam rumah masih ada syukurlah BEG TANGAN yang dia ambil tu pon just hand bag kosong.6 buah handphone pon x hilang sebab semua selamat dari pandangan mata dia.syukur juga dia x apa2kan adik ipar aku yang masih dalam tingkatan 6 atas bilik terbuka sempat lagi pencuri masuk bilik tu ambi handbag budak ni..syukurlah juga bilik kami berkunci kalau x sumanya habis suma hanphone ampai2 dompet pon ampai2 atas komputer.syukur ke hadrat ALLAH SWT tiada sepa2 tercedera dan tiada barang berharga hilang.hanya duit RM10 yg terampai adik ipar punya tu jak lah rezeki si pencuri.taubat2 lah....
JOM KITA BONGKAR KESAN SI PENCURI
mgkin dia nak test msk sini tapi dia tgk 2 org terlantang tido
TINKAPNE X LEH DISORONG SELALUNYA COZ TERCLIP D TEPI DENGAN BESI KALI NE.
EMMM
kalau kedapatan ntah apa jadi
ne cermin yang d pecah masuk byngkan besar ni semua brg leh masuk bygkan xda seorng sedar cermin tu d bukaa
p/s : wahai pencuri jaga2lah jangan sampai sudah ketahuan time tu xda guna o menyesal nanti .
kepada kawan2 hati2 kunci bilik anda dan simpan barang berharga tempat yang selamat
2 month uda!!
hehe sedar x sedar kan esok 2 bulan uda aku married!!! BAHAGIANYA HIDUPPP!!!!!!!! ya ALLAH KEKALKANLAH KEBAHAGIANKU AMIN.....!!!
diam lebih baik
semua orang tanya wa ada masalah kak??...actually aku pon x tau sama ada aku ne ada masalah or bermasalh im bluuurrrrrrrrr...TAPI mungkin kadang-kadang aku perlu berdiam diri perhati apa yang ada di sekeliling aku.mendengar apa yang berlaku di sekeliling aku.aku diam x bermaksud aku ada masalah aku ketawa x bermaksud aku xda masalah.sebenarnya aku x faham apa yang aku mahu apa yang aku ingin apa yang aku mo buat im just wasting my time just everyday nothing to do..p kerja then balik kja aku perlu buat sesuatu yang aku rasa d hargai d hormati ntahlah.kadang macam hari2 aku mo menulis luah segala apa yang ada d hati di pikiran tapi ada ka orang yang akan faham .aku rasa lebih baik aku berdiam diri lebih baik aku diam diam dan diam.tapi aku diam x bermakna aku xtau apa yang berlaku d sekeliling aku aku buat bodoh x bermaksud aku bodoh ntalah malas nak pikir . aku ingin keluar dari segala apa yang aku pikir dan segala apa yang aku rasa. just go on and just ignore whatever happen MAMPUKAH AKU?..
pinky days stories
labuan
emm pinky??napa pinky..hehe hari tu anak buah aq kawen tema pink.time tu laki pompuan suma pakai pink kit oo..hhaahaha..walupon nmpak pelik laki pakai baju colour pink tapi ok juga kiut hahaaa..setelah 2 tahun selepas my cousin yang langsungkan tempat yang sama barulah aq menjejak kembali ke labuan.ahahaha sian aku kan...tapi yang bestnya aku dapat shoping.beli coklat and kain sana marah-murah hehehe...apa pon best gila dapat jumpa family .but then my mata sampai ke hari ini masih mengantuk..sebab x tidor ..
setiap kali hatiku berdetik jari jemariku akan menaip.aku pon tak tau apa nak coret dalam blog aku yang cumil ne ahhaha..perasaan..macam ni hari ni aku happy sebab sesuatu yang aku x sangka dan akan ku jangka menjdi kenyatannn..semuanya tenang seperti biasa aku mula sedar berpikiran positif tu adalah yang TERBEST.betul kata kawan2 aku just ignore apa2 benda yang merungsingkan kepala.aku x suka pikir banyak apa pon orang pikir sal aku dont carelah yang penting aku tau aku adalah aku.dan apa yang dorang cakap sama ada betul or x pon aku x kesah akuu ada pendirian sendiri aku tau aku x sempurna tapi bagi aku kehidupan aku sekarang ne dah sempurna..
suami perut buncit VS isteri kulit gebu
ASSLAMULAIKUM warrahmatullahiwalbarakatu..^_________^ aku kembali MENCERIAKAN blog tercintaku..sekarang ne aku ada topik yang dah lama aku rasa mo ta.ala befor ne aku x ambi tau coz aq belum kawin so now da nak masuk 2 bulan kawin aq wajib tau hehe...ok pernahkah kamu terpikir kenapa perut lelaki selepas berkahwin tu buncit? orang ramai selalu cakap sebab dia kena jaga kan ada isteri bagi makn yah that the no 1 reason kan kan kn..hehehe..actualy betullah tapi FAKTA sebenar aq dah jom dalam 1 blog...mohon kebenaran yah tuan punya blog saya nak share FAKTA anda..^___^faktor yang mempengaruhi perut buncit seseorang lelaki ...
"Air zat isteri yang mengalir masuk melalui zakar semasa proses hubungan kelamin akan membuatkan perubahan hormon dalamandan sekali gus akan mudah membuatkan mereka buncit. Semua lelaki tidak dapat lari dari permasalahan ini. Faktor ini juga menyebabkan zakar lelaki yang berkahwin akan lebih mengembang dan besar berbanding lelaki bujang. Namun jika aktiviti sekstidak dilakukan dalam waktu tempoh yang lama buat seseorang lelaki yang pernah berkahwin, perut mereka akan kembali kendur manakala zakar pula akan mula mengecut malah kulit zakar akan mengering. Ini banyak berlaku kepada lelaki yang telah bercerai,mereka yang telah lama menduda ataupun mereka yang sudah lama tidak melakukan hubungan seks bersama pasangan."
"Berlainan dengan wanita. Wanita yang sudah berkahwin dikatakan akan mempunyai kulit yang lebih lembut dan punya mood yang lebih baik. Kulit isteri yang lebih lembut dikatakan berlaku hasil daripada pancutan sperma suami yang mengandungi banyak protein dan khasiat yang terhasil dari pundi couper lelaki. Air mani yang dipancut ke dalam rahim isteri bukan sekadar boleh mendatangkan zuriat ianya juga akanbersatu dengan darah dan segala kebaikan air mani suami akan diserap kedalam tubuh isteri. Oleh itu wanita yang telah berumah tangga dan kerap menerima pancutan sperma suami cenderung mempunyai kulit yang lebih gebu dan lembab. Dalam Islam juga tempoh edah itu diberi kerana air mani bekas suami masih berada dalam tubuh isteri untuk diserap dalam tempoh beberapa minggu selepas hubungan kelamin yang terakhir sebelum penceraian berlaku. Ini untuk memastikan tidak berlaku percampuran air mani jika wanita itu terus berkahwin lain dan terus melakukan hubungan seks dengan lelaki lain sebaik sahaja bercerai. Ada juga pendapat bahawa kebaikan air mani itu juga dapat dilihatpada rambut isteri yang semakin hitam dan berkilat. Campuran sperma suami di dalam tubuh isteri juga akan menghasilkan berjuta-juta hormon yang akan membuat wanita lebih ceria dan gembira. Berbanding wanita bujang atau yang menjanda, mereka dikatakan lebih mudah marah,kurang mood dan selalu tertekan,"
nah ni fakta sebenar hehehe sebab tu orang kata bila namapak lelaki selepas kawin perut buncit orang mesti cakap "kena BAJA BAKA BAIK " hehe..para isteri wajib baca tuk kecantikan kulit heheeee.......
*FAKTA TAMBAHAN ~ lelaki berkahwin & perut buncit menandakan RUMAHTANGGA bahagia..bahagia knp?LU pikirlah SENDIRI...
nta la blalalala
Macam orang lain gak ada masa nak upload ada masa malas..sekarang aku rajin mo menulis mo menconteng2 blog aku..nah tu background pon sudah cantik aku ubah bersesuaian dengan kehidupan aku yang sudah berkahwin.BERKAHWIN??? hah napa terkejut..sian deh loh..hello!! im not single ok..hehee..sejak 2 menjak ni aku malas online coz everyday aku pi ikut husband p tempat kja hehe..siok shopink2 (shopink mata jak lom ada duit)hahaha...tapi best,Dapat dating sama husband hahaha...
EMM sekarang ni aku mula kehidupan baru kehidupan selepas kawen memang jauh berbeza dengan kehidupan single,yalah dulu apa2 pon urus sendiri tapi sekang lebih baik dari yang belum kawin lah.sekarang daha ada orang care,ada orang yang kita kena care..kena jaga laki,tapi memang bestlah lebih injoy,and lebih bahagia.kalau dulu 24 jam kena sms kol sebab jau sekang ne duk 1 rumah sangat bahagia.kalo ada masalah handle sama-sama
Paling best bila dapat husband yang caring and pandai masak hehe..Husband aku pandai masak kadang dia masak tuk aku bukan aku masak tuk dia hehehe..tapi masa memang padatlah lagi2 orang macam aku berkerja,so kena siap awal2 kadang mak mentua lagi kasih bagun...OH apa jenis menantuka aku ini hehehehe... tapi i love MY MENTUA AS MY MOM juga ...she like my mom..nice ~~! but i realy miss my mom..nasib bek rumah dekat senang balik hehehe..
me kuat!
hye aku kembali.hehe sorry sebab hari tu tiba2 marah2 kan hahaha..ntah kenapa mood aku berubah tapi xpa bukan akku marah sepa2 pon marah diri sendiri jak.hari ini aku mulakan hidup baru.start semalam i learn to control myself.yah aku kena belajar bersikap positif.all just think positif.malas nak pikir hal remeh temeh yang penting hidup aku happy.samada orang suka aku ka tak tu terpulang and i will be me.me is me.pas ni i will effort tuk perbaiki diri aku x mau dah mau kalah dengan hasutan syaitam iblis. aku kuat kuat sekuat mana suami aku mempetahankan aku.sekuat cinta kami.aku kuat aku x boleh kalah dengan apapun..chayo2 wa...!! apapun hadapi dengan senyuman ^_______^ think positif no more negatif..i happy with my life now! poor u...bwuueeekk!
jom cari duit lebih
sini saya mo terangkan tentan online sehari dapat RM100! TAK PERCAYA KAN???..memangla sepa nak bagi Free kan 100$$$ sebab online jak ..tapi seriusly saya dah dapat pon RM300 dengan join baru 2 hari bayangkan.seriusly saya dah dapat and dah guna pon shopink2 hahaha..mula-mula pon ak tak caya benda2 ni orang cakap x cayalah..bila aku bagitau kawan2 aku "eeee betul ka tu???" ko da dapat duit???? dari mana ko dapat??? macam mana ko dapat tu duit???? YAHHH!! seriusly aku dapat ok not joke..hanya online dapat 100$$$...and ada cakap duit ni haram..yakah haram i think no la ni bukan dui haram ni pon perlu usaha juga cuma buat pengorbanan sikit jak. mula aku betul2 tak trust tapi sebab aku jeles tengok kawan2 aku ari2 wang masyuk dalam bank dorg shopink2 emm aku pon join jak..
ok cara join senang saja just menjadi ahli clcik sini---> http://www.infinitydownline.com/index.php?id=wabenz then the other step aku kan bagitau kamu ok...^_______^
sebarang pertanyaan sila kemukan d ruangan chat
JUST MARRIED!!
yah!!! aku kembali semula bercerita isi hatiku.dah hampir 3 minggu aku langsung tidak menjenguk apa kabar blogku.hehe.kini GENAP 19 hari aku bergelar seorang isteri!tula hakikat yang harus di trima hahahaa...aku pon xtau apa mo cita tapi kehidupan berumahtangga lebih baik dari single hehe...but then i miss my mom!!!!!!!! coz aku x tinggal tempat mak huhuhuh....tapi walaupon aku rindu mak,aku tetap bahagia.tersangat bahagia apa yang aku impikan selama ne menjadi kenyataan.dulu aku takut x dapat naik ke jing2 pelamin.manalatau jadi andartu or sebaliknya ternyata aku juga adalah gadis bertuah yang dapat merasa bahagianya menjadi raja sehari.sepa blum kawen tu cepat2 la kawen hehehe..:P nanti aq cita lg k..
dup dap dup dap
7 hari lagi
hatiku semakin resah
gelisah
takut
gembira
arkg
rojak sudah
hehe
menanti hari-hari bahagia
Labels:
married
control ayu kunun tu PEREMPUAN CEH!!
helooo...hehe..sebenarnya aku nda tau macam mana mau mulakan.ok macam nie setiap insan menantikan saat-saat bahagia bah kan saat duduk di atas pelamin.WAH dari kecik lagi aku angan-angan mahu duduk atas pelamin hahaha..lucu! time kecik-kecik dulu mesti main kawin-kawin kunun.hahaha.tapi sekarang bila dah tau tarikh bila nak duduk pelamin rasa gementar pula.duh.apa yang korang rasa if dah tau korg kan di ijab kabul dengan orang yang kamu paling sayang.happy giler time tu hahaha..rasa melompat pon ada..tapi kenalah control ayu kunun haha..padahal dalam hati berbunga-bunga kalah-kalah lagu misha Omar hehe.memang lah happykan saat yang kau tunggu-tunggu terkabul.hem aku pon x tau mahu buat apa sekarang even 2 weeks lagi akan terijab kabullah aku dengan tunang tercintaku but aku langsung nda buat apa-apa semua mak aku buat thankz mak&bapa!!!!sayang mak&bapa!!! then di rumah mertua pula mertua yang sibuk buat persediaan hehe..thankz all keluarga mentua yang susah2.
tanpa keluarga siapalah aku kan kan?..ummm...lagi 1 kan,pasal kawan-kawan heehehehe..yang before ni sibuk(bukan dorg penyibuk tapi dorg care sal aku) asyik tanya bila aku kawen.and now ada sesetengah kawan aku dah bagitahu and ada yang belum aku bagitahu right sabar-sabar lah k..nanti aku inform semua specially warga fb-ans yang terlist dalam friends aku dalam fb semua aku jemput.ceh!hehehe..AND!!!!ada lagi kawan-kawan aku yang nda caya aku mahu kawen..hehehe sepa tu ar hahaha..lucu tapi im happylah.happy sanggat2!and yang aku dah jemput tu jangan lupa datang tau.ni record first kawan kamu sekelas kawe dengan clasmate sendiri right?hehehehe..TEEEEETTTTT bucur rahsia hehe...sepa2 yang aku lupa jemput kamu datang jak kalau rasa2 kenal aku hehehe..jangan ada yang merajuk xdi jemput sudah hehe..ok da..doakan semua berjalan lancar amin:)
Labels:
married
Subscribe to:
Posts (Atom)







