zaman dulu-dulu vs zaman moden

gambar ni saja jak aku upload
nak interprame aku edit haha

aku masih teragak-aga nak taip apa benda.besalah aku betul-betul tak tau bap intro-intro ni..ark!! lantaklah.yang penting cita punya cerita haha..zaman dah berubah dunia dah maju..alahai,memang betl zaman dulu-dulu nagn zaman sekarang nie betul-betul sudah berubah jauh berbeza dengan hidup setiap orang time dulu-dulu.hahtermula juga akhirnya..hahaha..jom cita lebih lanjut..lalalaal..

kalau dulu time aku zaman sekolah rendah,aku strika baju uniform pon guna strika berat macam 5 kg.kami terpaksa pergi kedai-ke kedai minta tempurung.selalunya kedai kelinglah jadi sasaran no.1 haha.ala zaman dulu-dulu time tu kami belum ada bekalan eletrik,besalah aku dari gologan orang miskin.terpaksa bersusah paya dulu,emm zaman sekarang nie semua budak-budak senang lenang ada letrik sudah.siap ada aircond leptop dalam bilik sendiri.zaman aku komputer pon takdah apatah lagi leptop huhuh...

kalau dulu zaman aku takdah pon handphone,first aku guna handphone pon time tu aku dah form 4.time tu aku dapat pon coz aku dapat no 2 dalam kelas haha..mak hadiahkan,time tu aku dapat handphone nokia 3315.ala time tu most glamorlah kunun ada handpone 3315.hahah.lucunya time tu..zaman sekatang nie aku tengok budak tahun 1 pn sudah ada handphone.apa lagi budak-budak sekolah menengah cangih-cangih.kadang aku tengok handphone dorang lagi cangih dari handphone aku yang dah berkerja nie alahai...

kalau dulu aku pergi sekolah kena naik bas sekolah time tu pagi-pagi subuh lagi kena dah sedia di jalan raya time tu kena jam 5.45 aku dah kat depan uma aku tunggu bas sekolah.macam antu pocong jak aku depan uma apa taknya baju sekolah kan putih,tudung putih then skrt warna hitam (uniform pengawas) .emm takut orang tengok aku dari jauh.zaman sekarang budak-budak pergi sekolah naik kereta sendiri..fuyyoooo...pergi sekolah pon 10minit sebelum asuk sekolah..emmm..

zaman dulu-dulu mak mak kena cuci kain guna tangan di sungai-sungai sambil bergosip zaman sekarang mak mak bergosip tanpa cuci kain coz dah ada misin basuh masuk kan then siap tinggal jemur jak.alagkah cangihnya..ummmm...betullah zaman dah berubah dunia dah maju masalahnya manusia zaman sekarang and zaman dulu-dulu sepa lagi maju? hahahhaa..lu pikirlah sendiri...

0 comments: